Питання-відповідь

Хто може отримати кредит онлайн

Кредит онлайн – це нецільової позику отримується від кредитора (в даному випадку мікрофінансової компанії), який клієнт може оформити в повністю дистанційною формою, через офіційний кредитний портал.

Найчастіше подібні кредитні продукти мають на увазі під собою малооб’ємні і короткострокові позики, без забезпечення (застави). Рідше МФО готові кредитувати на більші обсяги і тривалі терміни. Процентна ставка нараховується щодня.

Даний вид кредитних відносин не вимагає особистого контакту позичальника і кредитора, тому вся угода від подачі заявки до отримання коштів відбувається за допомогою віртуального сервісу. Для запевнення кредитного договору використовується проста електронний підпис – аналог рукописної, яка має повноцінну юридичну силу.

Інструментом для отримання коштів служить будь-яка іменна банківська карта клієнта, на яку кредитор після підписання договору переводить всю суму позики.

Окремим плюсом онлайн-кредитів є те, що взяти їх можна в режимі 24/7, незалежно від свят або вихідних. Така зручність обумовлено використанням автоматизованого ПО, яке приймає рішення за заявками клієнтів в будь-який час доби за кілька хвилин.

Вимоги до клієнтів у МФО мінімальні:

  • Вікова категорія 18+ (деякі кредитори працюють тільки з категорією 21+). Для літніх людей теж є обмеження не більше 65-75 років, в залежності від обраної компанії-кредитора.
  • Наявність українського громадянства (чинного паспорта традиційного або ID-карти), а також прописки в будь-якому населеному пункті (крім тимчасово непідконтрольних владі територій)
    необмежена дієздатність
  • Наявність особистої іменної карти відкритої в будь-якому банку країни, мобільний номер українського оператора і діюча електронна пошта

Все інше не має особливого значення при оцінці позичальника: він може працювати неофіційно, мати не найкращу кредитну історію і не мати особистого дорогого майна. Навіть при наявності відкритих заборгованостей в інших фінансових організаціях кредитори можуть схвалити операцію.

У МФО претендувати на позику мають право студенти, пенсіонери, мами в декреті і навіть тимчасово непрацюючі. Частина компаній для подібних соціальних категорій навіть створюють окремі кредитні продукти з більш прийнятними умовами.

Для оформлення клієнту необхідно відповідати основним вимогам позичальника (громадянство, прописка, вікові рамки), а також мати паспорт (іноді потрібен ІПН), безперебійне з’єднання з інтернетом, номер телефону та e-mail. Також для отримання коштів буде потрібно наявність іменний платіжної картки, емітованої банком України та відкритої в національній валюті (платіжні системи Віза або МастерКард).

В разі, коли клієнт вперше звертається в сервіс кредитування, то йому доведеться:

  • пройти процедуру реєстрації, створивши особистий профіль на сайті кредитора;
  • уважно заповнити анкету з простими питаннями, куди внести паспортні дані, особисту і контактну інформацію;
  • вибрати бажаний параметри позики (сума, термін);
  • додати платіжну карту і верифікувати її для подальшого використання.

В подальшому клієнт зможе отримувати позики набагато швидше, заповнюючи коротку версію анкети, що містить інформацію виключно про нову позику. Це істотно скоротить час затрачений на отримання грошей в борг.

Мікрокредітной організації лояльно ставляться до клієнтів з активними заборгованостями перед іншими кредиторами, і не вважають це приводом для моментально відмови.

У разі якщо автоматизована система вважатиме, що закредитованность клієнта знаходиться не на прикордонному рівні і ще одну угоду він зможе без праці погасити (з урахуванням його нинішніх доходів), то заявка буде схвалена. Єдиний нюанс – для людей з високою закредитованістю може бути запропонований трохи менший кредитний ліміт і більш короткий термін угоди. Однак якщо позичальник без праці впорається з заборгованістю, то в другій і подальші рази йому будуть запропоновані стандартні умови кредитування.

Поки в Україні немає жодної мікрофінансової компанії, яка готова видавати одну і тому ж позичальникові два або більше позики паралельно. Для отримання нової позики необхідно повністю закрити попередню заборгованість.

До слова, вкрай не рекомендується брати один займ для погашення іншого. Така тактика згубна не тільки для фінансового становища позичальника, але істотно збільшує рівень закредитованості, а також погіршує кредитну історію клієнта. А це може позначитися на подальших спробах взяти кредит в іншій фінансовій установі.

Якщо виникають якісь проблеми зі своєчасною виплатою позики, то краще скористатися послугою продовження кредитної угоди. З деталями її оформлення можна ознайомитися в особистому профілі на кредитному порталі вашої МФО.

Дізнатися чи отримає клієнт схвалення за заявкою чи ні можна тільки досвідченим шляхом. Потрібно подати заявку і дочекатися відповіді кредитора. Прийде він у вигляді смс-повідомлення на контактний номер, вказаний при реєстрації і в особисті листи на електронну поштову скриньку.

Щоб збільшити свої шанси на отримання позики потрібно чітко дотримуватися правильність введених даних. Краще кілька разів перевірити введену інформацію, ніж потім через її неактуальність отримати відмову. Крім того, якщо кредитор просить відправити фото паспорта, Селфі з його розворотом, то це те варто обов’язково зробити, таким чином, кредитор швидше персоніфікує клієнта і зможе дати швидку відповідь.

МФО, що працюють в онлайн-форматі, не вимагають прив’язки клієнта до будь-якої геолокаційні точці. Тому скористатися послугами кредитних сервісів може кожен український громадянин, який перебуває в будь-якій точці країни, де є безперебійне інтернет-з’єднання. Винятком є тимчасово непідконтрольні території країни: Автономна республіка Крим і окуповані частини Донбасу.

Жінка в декреті для банківських структур не найбажаніший клієнт, навіть якщо вона числиться в декреті на добре оплачуваної посади. Справа в тому, що на момент знаходження в декретній відпустці у жінки, по суті, немає регулярного джерела доходу. Соціальні виплати, які покладені будь-якій жінці, що народила дитину, на погляд банківських кредиторів не надто великі, щоб під них брати ще й позику.

Так за українським законодавством (постанова «Про загальнообов’язкове державне допомоги сім’ям з дітьми) сім’я з поповненням має право на отримання наступних видів соціальних нарахувань:

  • соцдопомогу по вагітності та пологах
  • виплата при народженні малюка
  • допомогу для одиноких матерів з дітьми

Варто відзначити, що розмір цих виплат дійсно не дуже великий для щомісячного погашення навіть невеликого споживчого кредиту в банку.

Однак мікрофінансові компанії мають зовсім інший погляд на критерії відбору позичальників і більш детальну орієнтованість на потреби клієнта, в тому числі і молодої мами. Тому готові кредитувати навіть в таких умовах.

Так мама може не витрачати часу на поїздки в офіс кредитора, і оформити невеликий позику не відходячи від дитини. При цьому звертаючись в МФО, вона буде точно знати, що не залишиться без фінансової допомоги, тому що в таких компаніях більш лояльно ставляться до джерел доходу клієнтів. Є один нюанс – суми позик не надто великі, але їх достатньо, щоб вирішити поточні фінансові негаразди.

Якщо кредитна історія і рівень закредитованості задовольнить автоматичну систему скорингу, то МФО на загальних умовах видасть молодій мамі займ в запрошенном обсязі. Частина компаній навіть мають окремі кредитні продукти для даної соціальної групи, що дозволяє взяти онлайн-кредит за зниженою ставкою.

Так це можливо. МФО не відмовляють клієнтам на підставі відсутності офіційного місця роботи. Крім того, кредитори не можуть звертатися ніяких документальних підтверджень платоспроможності: довідка про доходи, з місця роботи, виписки з банківського рахунку або копії трудової книжки.

Клієнт МФО цілком може працювати не офіційно, бути самозайнятою або отримувати нетрудові доходи, наприклад, виручені від оренди рухомого або нерухомого майна.

Пенсіонери також можуть претендувати на отримання мікропозик. У кожної МФО свої прикордонні вікові рамки, в середньому вони коливаються від 65 до 75 років. Доводити свою платоспроможність буде не потрібно, достатньо вказати в заявці, що джерелом доходу є пенсійну допомогу.

Ряд МФО активно вводять окремий кредитний тариф «Пенсійний», який допомагає пенсіонерам отримати позику на більш лояльних умовах. Однак при його оформленні кредитор має право крім паспорта запросити реквізити додаткового документа – пенсійного посвідчення.

Учні вузів нерідко потребують джерелі додаткового фінансування, але на ділі отримати кредит у них виходить далеко не завжди. Так, згідно із Законом України вік для отримання кредиту – 18+. Однак кредитори не завжди готові працювати з такими молодими позичальниками, побоюючись отримати ще одного боржника. Справа в тому, що у студентів часто немає постійного доходу (крім стипендії), ще відсутня дороге майно, а кредитна історія «нульова», тобто передбачити, як буде вести себе ця людина в статусі позичальника нелегко.

МФО ставляться до студентів більш спокійніше і можуть видати їм позику протягом 10 хвилин в повністю дистанційною формою. Звичайно, перший позику не буде відрізнятися великими обсягами, але при благополучному закриття першої угоди, при повторному зверненні, можна буде сподіватися на збільшення кредитного ліміту.

Для студентів МФО також як і для інших соціальних верств створюють окремі кредитні лінії, що допомагає отримати найбільш вигідний позику.

Процес оформлення заявки на кредит

Причинами того, що смс-повідомлення не дійшло до абонента може стати:

  • технічний збій або перебої зі зв’язком;
  • використання паралельно стороннього програмного забезпечення для прийому повідомлень;
  • телефон, прийнявши повідомлення, розпізнав його, як системне і відправив в окрему папку.

Щоб виправити становище, досить вождів 2-3 хвилини, звернутися за кодом ще раз, підтвердивши дію кнопкою «Надіслати ще раз». Зазвичай код можна відправляти лімітовану кількість разів. У разі якщо всі спроби витрачені, але смс так і не дійшла, радимо впевнитися, що стороннього ПО для повідомлень на пристрої немає. Також варто перезавантажити гаджет. Якщо і це не подіяло, переставте сім-карту в інший телефон.

Якщо на особисту електронну пошту не приходять листи, то спочатку варто перевірити папку зі спамом. Іноді система розпізнає повідомлення від МФО, як рекламу і відправляє його в папку «Спам» помилково.

Електронного листа там немає? Значить, варто перейти в індивідуальний профіль на порталі кредитора і в розділі особистої інформації перевірити правильність введеного електронної адреси. Щоб змінити, то скористайтеся можливістю коригування інформації.

При невдалій спробі оформлення (коли мова йде про будь-яких технічних неполадках, а не про відмови) на добу можна подати до 3-х заявок. При цьому всі реєстраційні дані заповнюються лише одного разу – при першому зверненні. Наступні спроби подати заявку, складуть лише у вході в особистий профіль і виборі необхідних параметрів кредиту (сума / термін).

Що ж стосується тих заявок, які отримали відмову від кредитора, то в основному компанії не дають можливість відразу слідом за відмовою подати нову заявку. Найчастіше пропонується звернутися повторно через 30 діб.

Так як останнім часом йде активна робота по перейменуванню населених пунктів України і вулиць міст, то цілком ймовірно, що при спробі вибрати необхідне місце проживання може не виявитися потрібного міста або вулиці. В такому випадку пропонується використовувати нову назву населеного пункту і адреси.

Якщо ж це неможливо і довідник не видає потрібних адрес, то рекомендовано направити кредитору лист або ж зателефонувати на гарячу номер, де повідомити:

  • поштовий індекс;
  • область;
  • район;
  • населений пункт;
  • вулицю і номер будинку.

Кредитори охоче приймають нову інформацію і оперативно вносять інформацію в довідник. Вже через півгодини клієнт зможе без праці відіслати повноцінну заявку на кредитування.

Компанії при зверненні в МФО практично невід’ємний атрибут, тому що готівкою готові видати гроші не всі компанії, а ось на карту кожна. Клієнт при подачі заявки вказує реквізити карти і після підписання кредитної угоди отримує на свій банківський «носій» позикові кошти. Для отримання підійде будь-яка іменна карта, яка оформлена на ім’я одержувача позики в будь-якому українському банку (платіжні системи Віза або МастерКард).

Кредитор попросить вказати обов’язкові дані карти, щоб успішно і оперативно перерахувати гроші на рахунок клієнта:

  • номер;
  • термін, до якого вона дійсна;
  • код CVV (знаходиться на звороті картки) – його повідомляють для можливості проведення верифікації карти.

В разі якщо клієнт спробує оформити позику на знеособлену карту, або на «пластик» оформлений на третіх осіб, то отримає відмову по заявці на позику.

У разі якщо клієнт вказав неправдиві актуальні реквізити платіжної картки, то кредитор не зможе верифікувати її, а, отже, і затвердити заявку на фінансування. Позичальник може завжди увійти в свій профіль на кредитному порталі та внести дані правильної карти. Щоб деактивувати помилкові реквізити карти, слід в особистому кабінеті, вибравши невірні дані, клікнути на кнопку «Відключити». З цього моменту кредитор буде бачити правильні дані і зможе здійснити переказ кредитних коштів, після укладення угоди.

Верифікація не просто примха кредиторів. Це дієвий метод упевнитися, що платіжний інструмент перебувати саме в руках власника, а не шахраїв.

Для проходження верифікація автоматизована система використовує код CVV, повідомлений власником раніше. На картковому рахунку блокується вибіркова сума в межах 1 грн. (Наприклад, 0, 89 коп.). Клієнт для підтвердження операції повинен повідомити точну суму (аж до копійки) на етапі внесення даних карти в заявці на позику або при додаванні нового носія в особистий профіль на сайт. Доступна інформація про заблоковану суму в інтернет-банкінгу. Якщо підключені смс-повідомлення, то сума прийде в повідомленні від банку автоматично. Також можна дізнатися інформацію, зателефонувавши на гарячу лінію обслуговуючого банку.

Процедура тільки здається тривалої і складної. Насправді на неї йти кілька хвилин, але при цьому вона дає чітку картину кредитору про те, з ким він має справу – з власником або третіми особами.

Нагадуємо, що отримати гроші на неіменної «пластик», оформлений на сторонню особу неможливо.

Варто додати, що сума з карткового рахунку тільки блокується, а не списується, тому, як тільки верифікація буде закінчена, гроші повернутися на карту власника.

Для авторизації користувача також обов’язково необхідно підключення до технології 3-D Secure. Цей протокол ставати додатковим захистом карти від несанкціонованих дій по рахунку.

При підключенні його, клієнт отримує:

  • надійний захист особистих даних і грошей – на карту встановлює пароль, який знає тільки власник, пароль змінюється з кожною операцією в режимі реального часу;
  • простоту звернення – протокол активується автоматично, як тільки надходить сигнал про необхідність здійснення операції.

Як тільки всі дані карти будуть введені, то клієнту знадобиться підтвердити дії (отримання / погашення – в залежності від проведеної операції) на порталі кредитора, ввівши персональний код. Останній приходить найчастіше в смс, але є й інші способи його отримання, все залежить від технологій, які використовує банк.

CVV2 або Card Verification Value 2 – секретний код, який дозволяє провести безпечно операції у всесвітній мережі. По суті це спосіб підтвердження автентичності мапи і одночасно незаперечний факт, що клієнт компанії, що знаходиться по той бік екрану є одночасно власником фінансового інструмента. Таким чином, МФО, які в більшості працюють віддалено і не можуть фактично підтвердити, що спілкуються саме з власником карти, можуть отримати достовірні відомості.

Місцезнаходження цього коду на карті для носіїв від будь-яких платіжних систем одне і те ж – з внутрішньої сторони карти в правій області паперової смуги, де користувач при отриманні проставляє індивідуальну підпис.

Володіння цим кодом дає певні можливості кредитору. Зокрема він може заморозити ту саму суму на мапі, для проведення процедури верифікації, яка є обов’язковою при дистанційному отриманні позики.

Більшість мікрофінансових компаній працюють в автоматичному режимі, що істотно прискорює процес скорингу і винесення рішення по заявці. Зазвичай час розгляду заявки коливається від 1 до 10 хвилин. Відповідь дається у вигляді повідомлення на вказаний при реєстрації контактний номер. Крім того, статус заявки буде відображений в особистому профілі на офіційному порталі кредитора, а також в листі, що система відправить автоматично на електронну пошту потенційного клієнта.

При первинному зверненні кредитору може знадобитися трохи більше часу на розгляд. У разі повторних звернень час на заповнення заявки і її розгляд істотно скорочується до двох-трьох хвилин.

Електронний підпис одноразовим ідентифікатором є аналогом письмовій підпису позичальника, при укладанні електронної оферти. Вона має ту ж юридичну чинність, що і традиційна рукописний підпис.

На ділі це виглядає наступним чином. Клієнту повідомляється про підтвердження заявки на кредитування, а разом з ним надсилається копія кредитної угоди. Якщо клієнт згоден підписати договір оферти, то повинен ввести певний буквено-цифровий набір, який буде направлений кредитором на контактний номер клієнта. Місце для введення коду клієнт виявить на сторінці кредитного порталу. Як тільки він буде внесений, кредитний договір буде вважатися підписаним і кредитор зможе відправити грошові кошти на карту клієнта.

Варто зазначити, що даний спосіб завірення документів повністю законний, і регламентований постановою України № 675-VIII «Про електронну комерцію» від 3.09.2015 р

Позичальник має право скасувати подану заявку в особистому кабінеті на сайті кредитора – в особистому профілі необхідно натиснути на заявку і підтвердити скасування запиту. Навіть якщо клієнт вже підписав кредитну угоду, він все ще може відмовитися від позики, якщо кредитор ще не перерахував кредитні кошти. Робиться це аналогічним способом, як і зі скасуванням заявки – в особистому профілі на сайті.

У разі, коли кредитор вже перерахував кошти на карту клієнта, то відмова прийнятий не буде. Однак позичальник може скористатися правом дострокового погашення позики. Остаточна сума до оплати буде відображена в особистому профілі на кредитному порталі.

Точний час обробки заявок індивідуально для кожного кредитора. Також має вагу, то наскільки чесно і повноцінно позичальник заповнював свою заявку. Якщо всі поля заповнені вичерпною інформацією, то скорингової системи буде легше провести оцінку клієнта і видати результат.

При першому зверненні на розгляд заявки піде до 10, рідше 15 хвилин. Варто до цього часу додати і час, який клієнт витратить на заповнення розширеної форми анкети – ще до 15 хвилин. І так на отримання відповіді може піти в цілому до півгодини.

При повторному зверненні клієнта пропонується заповнити коротку анкету, без введення особистої інформації – тільки параметри кредиту: сума і термін. Самій системі теж буде потрібно набагато менше часу для дачі відповіді. Тобто другий і наступний позики будуть оформлятися протягом 2-3 хвилин.

Отримання кредиту

При зверненні клієнт може отримати позикові кошти готівкою (за умови стаціонарних офісів кредитора) або повністю в дистанційному форматі на будь-яку карту, емітовану одним з банків України. Обов’язкові вимоги до карти одержувача:

  • міжнародна платіжна система VISA або MasterCard;
  • запас терміну дії карти на момент звернення не менш строку дії кредитного договору;
  • іменна і видана на ім’я заявника;
  • з позитивним балансом – в межах 1-2 грн. (Для проходження процедури верифікації карти – тимчасове заморожування суми на картковому рахунку для підтвердження належності її заявнику);
  • у деяких МФО є окремі вимоги – карта повинна бути підключена до інтернет-банкінгу.

Кредитні кошти можуть бути отримані на різні карти: дебетові або кредитні, але головне, щоб всі вони відповідали основним вимогам до карт для отримання позик і були оформлені на заявника. Клієнт просто реєструє в системі кілька своїх карт і в потрібний час оформляє позику на карту, яка в даний момент найбільш актуальна.

Українські МФО сьогодні готові запропонувати суми від 100 грн. до 23 тис. грн. Проте максимальні суми доступні в основному для постійних клієнтів, благополучно закрили не менше 1 угоди. Для новачків кредитний ліміт в межах 3 – 10 тис. Грн.

Остаточна сума позики схвалюється для кожного конкретного випадку в індивідуальному порядку. При прийнятті рішення кредитор орієнтується на кредитний рейтинг і рівень платоспроможності клієнта. Завдання визначення кредитного ліміту делегують автоматизованої скорингової системи, яка за кілька хвилин збирає максимально можливий обсяг інформації з десятків баз даних.

При тривалій співпраці з однією і тією ж МФО кредитний ліміт і прикордонні терміни угоди зростають. Але варто враховувати, що є випадки, коли кредитор не розглядає збільшення параметрів кредиту для конкретного користувача:

  • при активації послуги пролонгації – продовження кредитного договору;
  • при погашенні боргу в строк менший від мінімального періоду для даної кредитної програми.

МФО в основному фокусуються на короткострокових і малооб’ємних позиках, тому рідко можуть запропонувати терміни кредитування більше 30 календарних діб. Однак в більшості компаній передбачена пролонгація кредитної угоди, яка дозволить збільшити кредитний термін.

Для постійних клієнтів можна оформляти пролонгації на пільгових умовах необмежену кількість разів.

Процентна ставка варіюється в межах від 0,01% до 2,21% на добу. При цьому мінімальна ставка пропонується в рамках рекламних програм для новачків (перший позику) або ж для учасників різних акційних пропозицій, програм лояльності.

Варто відзначити, що при простроченні кредитного внеску МФО залишає за собою право призначити штрафну процентну ставку з першого дня прострочення, а її розмір може досягати до 3% на добу.

Щоб значно збільшити свої шанси на отримання позики від МФО необхідно бути гранично чесним і уважним. Неприпустимо внесення завідомо неправдивої, неповної або неактуальною інформації.

Пам’ятайте, незважаючи на те, що кредитори не вимагають документального підтвердження джерела доходу, наявності майна тощо., У них є достатньо баз даних для отримання відомостей про потенційного клієнта. При виявленні найменшого невідповідності інформації поданої клієнтом і отриманої в ході перевірки, на заявку піде негайний відмову.

Окрему увагу варто приділити платіжному інструменту. Карта повинна бути активною, що діє і не мати ліміту на онлайн-операції.

Додатковим плюсом стане відсутність активних прострочень за тим самим які кредитах.

Весь процес оформлення позики гранично оперативний і простий. Від заповнення заявки до отримання коштів проходить не більше 15-20 хвилин, рідше час може розтягнутися до 1 години.

У деяких випадках банківська система може продовжити передачу коштів до 3 робочих діб, але це вже залежить від банку-емітента, з яким працює клієнт МФО. Щоб отримати вичерпну інформацію по точному часу переказу коштів, варто зв’язатися з обслуговуючим банком.

Погашення кредиту

Мікрофінасовие компанії України намагаються максимально адаптувати сервіс під запити клієнтів, для цього постійно модернізується і розширюється перелік можливих способів погашення заборгованості. Оплатити кредит можна повністю (по закінченню терміну кредитування) або ж частково (оплата вноситися частинами в зручний для клієнта час протягом періоду фінансування).

Для оплати можна скористатися:

  • особистим профілем на сайті кредитора – через відповідний розділ «Оплата кредиту» платіж стягується з карти. Для оплати може використовуватися та ж карта, що була використана для отримання позики або будь-яка інша. Такий спосіб зручний тим, що часто він не має на увазі під собою комісійних зборів, а в профілі завжди відображається повна сума, що підлягає до сплати.
  • оплатити на сайті кредитора без авторизації, теж за допомогою карти
  • використовувати платіжні онлайн-сервіси, наприклад iPay.ua, Portmone.com, MyPay, EasyPay, PayHub, LeoWallet тощо.
  • зробити переказ через мобільний рахунок – Київстар або Life
  • провести оплату через інтернет-банкінг обслуговуючого банку
  • внести оплату через термінали самообслуговування 24nonStop, EasyPay, City24, iBox, ПриватБанк, 2click, E-PAY, ФК «Система» і «Квітка»
  • внести оплату готівкою в касах кредитора (якщо є стаціонарні офіси) або банків України

Варто відзначити, що для оплати може знадобитися номер кредитного договору та / або реквізити компанії. Останні завжди можна знайти в кредитній угоді або на офіційному порталі кредитора, в розділі «Контакти».

Згідно ст. 16 від 15.11.2016 р Закону України «Про споживче кредитування» йдеться про те, що позичальник має повне право внести оплату за кредитом в повному обсязі або частково, не чекаючи крайньої дати дії кредитної угоди. При цьому кредитор не повинен чинити будь-яких перешкод або вимагати додаткові оплати за процедуру дострокового погашення.

Легальні МФО України працюють повністю в рамках закону і дозволяють позичальникам безперешкодно погашати заборгованість достроково в будь-який зручний момент, вносячи оплату повністю або частинами. При цьому якщо кредит закривається раніше обумовленого терміну, то процентні нарахування перераховуються в сторону позичальника, тобто останній сплачує відсотки тільки за фактичний час використання кредитних коштів.

Не завжди клієнту вдається впоратися з раніше взятими на себе кредитними зобов’язаннями, тому щоб не піти в прострочення кредитор пропонує скористатися послугою пролонгації кредитної угоди. Іншими словами крайня дата погашення відсувається на певний термін, найчастіше він не перевищує 30 діб. При активації пролонгації на період продовження буде поширюватися раніше обумовлені умови кредитування, тобто розмір процентної ставки залишиться незмінним.

Для користування послугою клієнт може скористатися особистим профілем на сайті кредитора або зв’язатися з представниками компанії по гарячому телефону, зазначеному в розділі «Контакти».

Зазвичай кредитори не обмежують число пролонгацій, проте є МФО, у яких є ліміт на число продовжень. Більш того деякі кредитори ставлять конкретні рамки для продовження, тобто не вільний термін від 1 до 30 днів, а, наприклад, тільки на вибір на 7, 14, 21 або 30 діб. Щоб уточнити нюанси пролонгації необхідно особисто зв’язатися з представником кредитної компанії.

Якщо активація пролонгації недоступна, значить, клієнт намагається її активувати занадто пізно – після 23.00 дати погашення (за графіком виплат). Коли мова йде про довгостроковий кредит (до 12 міс.), То кредитори можуть ставити обмеження на пролонгацію – зробити її можна не раніше, ніж будуть внесені 3-и чергові щомісячні платежі від початку дії угоди.

Для МФО характерні короткострокові періоди пролонгації – не більше 30 календарних днів. Для довгострокових кредитів (до 12 міс.) Термін продовження збільшується до 1 року. При цьому тривалі позики можуть бути продовжені тільки після 3-ої внесеної оплати за графіком погашення.

Звертайте увагу, що в термін пролонгації закладають, і ті дні, що ще залишилися від основного терміну. На ділі це виглядає наступним чином: активація продовження терміну кредитування короткострокового кредиту (до 30 діб) відбулася, коли до закінчення основного терміну кредитування залишалося 4 дні. Значить, максимальний термін пролонгації складе 26 діб.

МФО рідко обмежують можливість нескінченної пролонгацій, часто клієнт може використовувати послугу нелімітоване кількість разів.

Для внесення оплати платежу за активацію послуги пролонгації необхідно перерахувати кошти до 23.00 крайньої дати дії кредитної угоди. Сама послуга безкоштовна, ви платите тільки нарахований відсотки за користування кредитом. Якщо клієнт запізниться, то система відхилить заявку на продовження договору, а наступної доби будуть вважатися першим днем ​​прострочення, який незмінно тягне за собою застосування штрафних санкцій до позичальника.

Є компанії, які дають своїм клієнтам ще кілька днів після закінчення терміну кредитування для використання пролонгації. Зазвичай цей термін не більше 3 діб, при цьому за цей період будуть теж нараховані відсотки в раніше встановленому розмірі.

У разі якщо клієнт до 23:00 крайньої дати погашення вніс оплату за заявкою на пролонгацію не в повному обсязі, то система в автоматичному режимі анулює заявку і погасити позику буде необхідно відповідно до раніше обговорених графіком погашення. При цьому сума, яка вже перерахована для часткової оплати пролонгації буде сприйнята системою, як часткове погашення основної заборгованості перед кредитором і відправлена в рахунок боргу.

Те, що клієнт кредитної організації вирішив скористатися послугою продовження кредитного договору ніяк не відбитися на його кредитному досьє або рейтингу. Тому переживати про те, що в майбутньому можуть виникнути проблеми з отриманням кредитів в інших фінансових установах не варто.

Відносним недоліком використання пролонгації можна назвати те, що клієнт навіть благополучно закрив продовжену раніше угоду не зможе отримати брати участь в бонусних програмах і не збільшить (за допомогою даної угоди) свій кредитний ліміт для наступних онлайн-кредитів.

Пролонгація вимагає оплати. В її розмір закладають суму накопичених відсотків за фактичний час використання кредитних коштів до дати активації пролонгації кредитної угоди.

При несвоєчасному внесенні платежу утворюється прострочення, яка карається штрафними санкціями. У них може бути закладена пеня, одноразовий штраф, а також кредитор може автоматично з першого дня прострочення призначити штрафну ставку. Розміри штрафних санкцій індивідуальні для кожної компанії, тому про їх розмірах доцільніше дізнатися від представника кредитного організації.

Не варто забувати, що всі фінансові компанії працюють з Українським бюро кредитних історій (УБКІ), куди передаються дані про невиконуваності клієнта. Такі факти псують кредитну історію позичальника і знижують рейтинг. Таким позичальникам буде складніше отримати кредити в подальшому в інших кредиторів.

Більшість МФО працюють з колекторськими організаціями – професійними стягувачами заборгованості, яким через кілька днів прострочення делегують питання отримання боргу з клієнта.

Щоб уникнути проблем, краще своєчасно вдатися до активації продовження терміну кредитування, який доступний в особистому кабінеті на сайті кредитора.

Якщо клієнт, повністю закриваючи займ, зробив оплату на велику суму, то система компанії при виявленні переплати (протягом 10 діб з моменту внесення платежу) зробить повернення грошових коштів назад клієнту на карту. Іноді повернення суми можна прискорити, якщо безпосередньо зв’язатися з кредитором.

У випадку з більшими позиками, коли клієнт вніс щомісячний платіж, який за розміром перевищує звичайну виплату, то система надлишок автоматично перерахує в рахунок основного боргу. Далі буде, також в автоматичному режимі створений новий графік погашення, який можна буде відстежити в особистому профілі. Крім того, інформація про зміни надійде на мобільний номер і електронну пошту клієнта.

Обмеження по картах діють тільки при отриманні позики. При процедурі погашення кредитор не ставить умов на платіжні «носії». Погасити можна з будь-якої карти своєї або третіх осіб. Система не зберігає дані карт, використовуваних для оплати, що гарантує повну конфіденційність і збереження особистих даних.

Як тільки позичальник повністю погасив заборгованість і гроші зараховані на рахунок кредитора, клієнт має право знову подавати заявку на кредитування. Відстежити процес зарахування коштів на рахунок кредитора можна в особистому кабінеті на сайті МФО.

Загальні питання

Реструктуризацією кредиту називають зміну будь-яких умов за раніше укладеним кредитним договором. В даному випадку ця процедура передбачає широкий перелік змін, а не просто продовження терміну кредитування (пролонгацію). До слова, пролонгація може бути складовою реструктуризації.

Договір реструктуризації може охоплювати цілий набір заходів:

  • продовження терміну кредитної угоди;
  • зміна періодичності платежів, в тому числі і зміна суми оплати за кредитом без розширення загального терміну кредитування;
  • іноді можуть бути в рамках реструктуризації передбачені кредитні канікули на конкретний термін – протягом його позичальник буде повністю звільнений від зобов’язань оплати по кредиту або зобов’язаний виплачувати тільки процентні нарахування.

Частина кредиторів готові реструктуризувати вже прострочену заборгованість. Однак в такому випадку клієнту може бути запропонована підвищена процентна ставка на нову позику або залишився кредитний термін.

Порівнюючи реструктуризацію і пролонгацію можна побачити ще одна характерна відмінність – на оновлений строк продовжується повна сума заборгованості: тіло кредиту і всі нарахування (відсотки, пеня, штрафи). Це обумовлює збільшення суму заборгованості, в разі вибору реструктуризації. Тоді коли при пролонгації лише відсувається кінцева дата погашення.

Помітно, що реструктуризація менш вигідна з фінансової точки зору для клієнта, до того ж вона негативно впливає на кредитний рейтинг. Тому набагато актуальніше своєчасно оформити продовження терміну кредитування.

Кредитний ліміт – це максимально допустима сума кредитних коштів, на яку може претендувати клієнт. Встановлюється він на основі результатів аналізу кредитного досьє клієнта.

Його сума може бути збільшена системою в разі активного використання сервісу, а також чіткого дотримання кредитних зобов’язань.

При оформленні кредиту предметом угоди є конкретно взята сума. У випадку з лізингом клієнт отримує необхідне для себе майно, яке набуває для нього кредитна організація, а після передає у тимчасове володіння і користування на основі лізингового договору.

Звідси стає зрозумілим, що лізинг має конкретне відміну від звичайної кредитної угоди – в використання передаються не «живі» гроші, а майновий об’єкт.

Лізинг має ряд незаперечних переваг у порівнянні з кредитною угодою:

  • при наданні лізингу клієнт проходить менш жорсткі перевірки, ніж при отриманні позикових коштів
  • заявка на оформлення лізингу розглядається набагато оперативніше;
  • період лізингової угоди триваліше термінів кредиту: стандарт – 60 місяців, а велика частина лізингових компаній можуть запропонувати терміни аж до 7 або ж 10 років
  • додаткове забезпечення по лізинговій операції частіше відсутня, рідше є, але в невеликих обсягах. Причина в тому, що у кредитора в разі лізингу є додаткові гарантії – предмет лізингу. Він залишається у власності компанії. Найчастіше надання відповідного особистого майна в заставу теж не буде потрібно.
  • лізингове майно протягом всього терміну угоди є власністю лізиногодавця, а, отже, воно не може бути заарештовано і вилучено кредиторами лізингоодержувача, навіть якщо виникнуть суперечки економічного характеру

Незважаючи на значний список переваг, лізинг не оминули й недоліки:

  • клієнт лізингової компанії не є власником майна, тому всі дії з довіреним йому майном повинні бути узгоджені з лізингодавцем;
  • предмет лізингу може бути стягнуто з вини лізингової компанії. Лізингова компанія має право сама передати в заставу майно, що перебуває під договором лізингу, за своїми кредитними договорами.

Розстрочкою називають спосіб отримання необхідного товару, при якому оплата за нього вноситься цілком одномоментно, а частинами по обумовленому між покупцем і продавцем графіком.

Клієнта зобов’яжуть внести гроші за товар частково за певний період. У разі придбання покупки в кредит, потрібно додатково виплачувати відсоткові нарахування за кожну добу використання позикових коштів.

Необхідність забезпечення зобов’язань позичальника перед кредитодавцем – це ще один нюанс який відрізняє розстрочку від кредиту. Так взяти кредит можна взагалі без застави. У випадку з розстрочкою на протязі всієї угоди забезпеченням є сам товар. Якщо немає виплат по розстрочці, то магазин залишає за собою право відняти товар, адже право володіння все ще знаходиться у нього.

При відвідуванні торгових точок можна побачити пропозиції отримати товари на умовах кредиту під 0%: немає переплати, першого внеску, а термін може розтягуватися до 2-х років. По суті це і є пропозиції розстрочки.

Однак не все так райдужно. Ця та ж покупка в кредит і часом під значні відсотки, але відрахування йдуть не банку, а точці продажу. Відсотки наперед закладаються в ціну товару, тому така продукція буде коштувати в рази дорожче.

Не рідкість для розстрочення та додаткові платежі, які включаються в момент оформлення договору. Представлені вони, наприклад, у вигляді одноразової комісії, страховки та ін.

Рейтинг
( Поки оцінок немає )
Поділитися з друзями:
Pervomayskiy